torsdag 31 juli 2014

Skagastolsryggen och Dyrhaugsryggen.

Part 1 the crux!

Tillbaka från Trollryggen så började tankarna komma. Var detta allt denna sommar ?.
No way ! bäst att smida medans fötterna är skrumpna. Denna gång var planen 2 replag.
Kasper och Chris och jag och den gamle. Alla var på men då kom dödsstöten den gamle hade trillat på bergscykeln igen och var paj. Fan Wester sa jag, tvåhjulingar är inget för dig du måste skaffa en trike.
Jag har köpt husbil blev hans svar. Fan frozen turf teamet är dömda tänkte jag. Ted vill inte längre vara med och den andre är paj och nu med husbil. Resterande delen av gänget packade i alla fall in sig i Chris bil och styrde näsan mot Jotunheimen. Det började struligt men det visade sig bara vara början. Väl i bilen så visste jag och Kasper att det var nu det verkliga cruxet började. Det var dansbandsvecka i Malung och åka igenom där med Chris i bilen och en miljon dansanta fruntimmer i krokarna inte var en lysande idè.
Kanske en större utmaning än någon av oss stått inför tidigare. Planen för att smuggla Chris genom Malung
var enkel, stanna och äta innan Malung med förarbyte. Se till att Chris hamnar i baksätet med en sovsäck över sig och en snorkel i munnen så att han kan andas. Då Chris inte riktigt förstår hur snygg han är så blev vi tvingade att dra en vals för honom. Vi ska träna inför höghöjdsklättring och kommer att tävla om vem som är hårdast. Chris som alltid vill tävla och vill vara hård köpte detta utan att blinka. Så jävla bra att jag nästan gick på min egen vals. När vi började närma oss Malung låg Chris redan under sovsäcken och andades alldeles svettig. Jag och Kasper var också svettiga men av en annan anledning. Rädda Chris levande från dessa kvinnor. Vi hade lovat hans Mamma att klättring inte är så farligt och att han skulle vara hemma till söndagsmiddagen. Rejält nojiga så tog vi oss genom Malung utan incident. Chris du kan ta av dig sovsäcken nu sa vi. Vad blev min tid svarade han. Fan vad gött den svåra biten avklarad.



Inga kommentarer: